onsdag, juni 17, 2009

Personligheten

Idag lämnade jag blodprovet till KUB-testet, men det är väl inte mycket att orda om. Har den senaste tiden märkt vilken personlighetsförändring jag genomgått sen jag blev gravid. Saker som jag aldrig skulle få för mig att säga innan jag blev gravid kan jag mycket väl få för mig säga nu. När Marcus börjat prata om renoveringar och att greja i sommarstugan (vilket jag i vanliga fall älskar att göra) så svarar jag helst "Usch, det låter jobbigt. Kan vi inte bara slappa och ta det lugnt istället" :). När Marcus och jag ändå varit ute och jobbat i stugan och han föreslagit en fikapaus har jag direkt gått in och börjat duka fram fika (i vanliga fall har jag inte ro i kroppen att sätta mig ner i fem sekunder för att jag känner att dyrbar renoveringstid går till spillo). När vi sedan ska på semester så väljer jag en lugn semester där jag bara kan ligga på stranden och slipper röra mig - gärna att man kan ta buss eller annat fordon när man ska transportera sig (i vanliga fall går jag gärna på semestern för att se så mycket som möjligt. Stranden har jag aldrig legat på utan har hellre sprungit runt och kollat på diverse sevärdigheter istället). Jag ställer inte klockan på ringning då jag är ledig (i vanliga fall ställer jag även klockan under ledigheten för att hinna upp tidigt på morgonen och renovera eller se på sevärdigheter om man är utomlands. Nu ligger jag hellre kvar i sängen och drar mig).

En kort sammanfattning skulle man kunna säga att jag blivit trött och lat av mig :)

Kissnödigheten består och jag kissar säkert 5 gånger varje natt, men som tur är somnar jag om lätt i alla fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar