måndag, mars 02, 2009

Hur tänka frammåt?

Varit i Gbg tillsammans med Marcus familj i helgen så det var rätt skönt att slippa tänka på mens och graviditet på ett tag, men nu är man tillbaka till allvaret igen. På fredag gäller det - blir det någon mens eller inte? Är så nervös. Om mensen kommer - vad gör vi då? Så klart blir det ju provrör nästa steg, men vad gör vi till dess? Som jag ser det finns det ju två alternativ:

Alt 1:
Äta Pergo även nästa kur så slipper man vara "obehandlad" under tiden som vi går på informationsmöten och planerar provröret.
Fördelar=
  • Kommer med 99,9 % säkerhet få ägglossning eftersom jag fått det alla tidigare gånger.
  • Chans att två ägg släpper= ökad chans för att åtminstone ett ägg blir befruktat eller att det blir tvillingar.

Nackdelar=

  • Pergotime gen förtunnad slemhinna= mindre chans att bli gravid och större risk för missfall.

Alt 2:
Inte äta Pergotime, utan istället gå "obehandlad" en månad under förberedelserna för provrör. Har hört att effekten av Pergotime sitter i någon/några månader även efter man slutar med medicinen och att många blivit gravida då de just slutat med Pergon.

Fördelar=

  • Om jag slutar med Pergo så kanske slemhinnan blir tjockare.
  • Kanske kan påbörja provrörsbehandlingen och dess förberedelser tidigare.

Nackdelar=

  • Inte alls säkert att jag får någon ägglossning över huvud taget.

Ja - vad gör man? Jag vill inte behöva välja.. *buhuuuuuuuuuuuu*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar