lördag, juli 24, 2010

Gravid!


Jag var ju helt övertygad om att jag inte ens haft ägglossning denna månad så inte skulle väl jag kunna bli gravid. Har dock känt mig så där extremt trött och avtrubbad senaste veckan och känt mig allmänt sjuk och illamående. Dessutom har jag varit uppe och kissat 8-10 gånger/natt, men så var det ju inte förrän i slutet av förra graviditeten så det såg jag inte som ett tecken. Både Marcus och min mamma har ju sagt att "du kanske är gravid" - men det har jag inte trott på. Tänkt att "det är ju omöjligt". I förrgår fick jag också ett extremt begär efter ölkorv och igår efter köttfärssås - sånt där begär som jag aldrig tidigare haft. Bekanta på facebook skrev och undrade om det kanske inte var cravings och om jag är gravid - men "" - tänkte jag. Hade ju inte några cravings förra graviditeten om man bortser från att jag tyckte att citron var extremt gott - men det var ju inget jag MÅSTE ha. Dessutom hade jag ju inte molvärk i magen och så som jag hade innan förra graviditetsbeskedet. Då VISSTE jag ju redan innan att jag var gravid - kände det på mig.

Jaja - tänkte iaf imorse att jag skulle ta ett test. Hade gamla billiga test som gått ut i datum så jag kunde lika gärna ta ett sånt. Efter att ha doppat det i urin skulle jag lägga det ifrån mig i 5 min, men redan när jag lagt det ner så såg jag två streck. "Omöjligt" - tänkte jag. Klockan var 6 och jag gormade efter Marcus som låg och sov, men som for upp som ett skott när jag skrek. Han trodde väl att nån dött eller nåt :). Jaja, han fick också se testet, men så tog vi även ett riktigt - dyrare test som inte gått ut i datum och redan efter någon sekund så visades ett positivt resultat. Vi blev nog båda rätt chockade. Tredje försöket! Helt otroligt - Feline ska bli storasyster. Så underbart. Hoppas verkligen att bebisen vill stanna kvar i magen nu. Vårt egna lilla mirakel. Hoppas det inte blir "lätt fånget - lätt förgånget". Lite nervös blir man. Det är ju för bra för att vara sant.

Nu blir det många andra frågetecken att reda ut. Hur ska det bli att ha 2 barn med bara 14 månaders åldersskillnad? Hur gör jag med jobbet? Ska vi ta reda på kön eller inte denna gång?.. Ja det blir en massa saker att diskutera igenom :). Men vi ser verkligen fram emot att få träffa detta underverk :)

2 kommentarer: