tisdag, augusti 23, 2011

Brev till mina döttrar

Mina älskade ungar - underbara, goa, fantastiska döttrar. Jag tänker ofta på hur meningslöst livet var innan ni vände upp och ner på mitt liv och gav det en helt ny mening och vilken tur att vi hade de fertilitetssvårigheterna vi hade, för annars hade inte någon av er legat där uppe och sussat i sängen just nu. Jag brukar påminna er pappa att om jag skulle dö i någon olycka (Gud förbjude), så måste han lova mig att berätta för er varje dag hur mycket jag älskar er. Eftersom vi alla vid det här laget vet hur dåligt minne er pappa har så är det väl lika bra att skriva här hur mycket ni betyder för mig.

Innan ni föddes så hade jag svårt att förstå hur jag skulle kunna älska något eller någon annan mer än mina katter. Nu i efterhand förstår jag nog att den  kärleken jag haft till mina katter aldrig har varit riktig kärlek, för ni har gett ordet kärlek en helt ny innebörd. Folk som jämför sina husdjur med barn och säger att de älskar deras djur lika mycket som om det vore deras barn måste antingen vara barnlösa eller så har de helt enkelt inte fått lika underbara barn som jag. Nog för att jag älskar katterna, men jag skulle inte tveka en sekund att sälja katterna om ni till exempel blev allergiska. Det finns inget jag inte skulle göra för er! Förutom att skaffa en hund då ;-)

Jag vet inte hur många gånger om dagen jag viskar åt er hur mycket jag älskar er och jag hoppas verkligen att ni ska känna min kärlek resten av livet. Jag hoppas att ni hela era liv kommer kunna älska er själva lika mycket som jag gör och inse hur faktastiska och vackra ni är. Jag vill att ni ska vara stolta över er själva för jag kan inte med ord beskriva hur stolt jag är över att få vara er mamma. Om jag är så här stolt över er nu, tänk hur stolt jag kommer vara över er om 5 år - 10år- 20 år - ja jag kommer nog alltid vara stolt över er för jag vet att ni kommer lyckas bra här i livet. Jag hoppas att ni någon dag ska kunna känna er stolta över att ha mig som mamma - ni lär ju i allafall få de finaste födelsedagstårtorna i  eran bekantskaspkrets i alla fall  så någonting lär man ju duga till :). Jag har sagt åt pappa att ni ska ärva mina tårtprylar när jag dör så det får ni påminna honom om :). Och om ni så bara kan forma en bajskorv av fondanten till tårtan så blir jag lika stolt för det - jag tror säkert det skulle bli världens finaste bajskorvstårta :).

Feline - De 19 månader du förgyllt mitt liv har gett mig så många skratt. Du har fått mig att skratta så tårarna sprutat vid ett flertal gånger. Nu senast var när du hade lagt sig och sovit på golvet under sängen. Du är min lilla tokfia du! Du har alltid haft en perfekt balans mellan att vara klängig och självständig - alltid uppskattat närhet och sällskap men ändå varit nyfiken och självständig. Dina fina korkskruvelockar i håret kan få vilken mamma som helst att bli grön av avund. När du sätter dig i fåtöljen och hämtar en kudde och lägger ner den och säger att mamma ska sitta där bredvid dig känner jag mig hel.

Miléa - Du har bara funnits i mitt liv i mindre än ett halvår, men har redan en underbar personlighet. Jaja, jag lär erkänna att du inte riktigt uppvisade din charmigaste sida de första månaderna med koliken och magproblemen, men ojojOJ vad du gottgjort oss för den jobbiga perioden. Sedan dess har du alltid varit så glad och flörtig. Du älskar verkligen alla människor och skiner som en sol så fort någon ägnar dig uppmärksamhet. Dina ögon är så stora och vackra att man glömmer bort tid och rum.

När jag tidigare som barnlös tänkt på hur roligt det skulle vara med barn hade jag inte ens kunnat drömma om att det skulle vara såhär roligt. Ni är något utöver det vanliga......

SÅ SNÄLLA - LÅT ER MAMMA SOVA UT INATT OCH IMORGONBITTI TACK!! ;)

2 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt brev, det är rörande läsning. Jag saknar er alla så nu när jag ligger borta på jobb. Och ni mina underbara tjejer, även jag kommer alltid vara stolt över er, jag uppdaterar alltid mina kollegor om vad ni hittat på när jag kommer ner hit och visar bilder på er som er mamma lägger ut. Älskar er alla. Ses på torsdag. Puss

    SvaraRadera