måndag, oktober 03, 2011

Snigel

Ja när snigeln kryper blir det - snigelspår. När Miléa kryper blir det - ja ni gissade rätt - kräkspår. Idag var det två meters kräkspår efter att hon krupit :). Igår kräktes hon dock inte alls under hela dagen (första gången någondin). Just nu blir Miléa jättesur om hon inte får stå hela tiden så det är skönt att man har gåstol så man kan få lite avlastning så man kan göra annat emellanåt. Hon far runt i den överallt och plockar med grejjer. Felines kök är roligt att gå till så man kan skruva på spisvreden. Stolsdynornas snören är också spännande och i rätt höjd.

Feline är supertrotsig just nu, men hon är verkligen hjälpsam emellanåt. När jag höll Miléa och skulle gå nerför trappen imorse kom jag på att jag glömt mobilen i sovrummet. Hade lagt telefonen under huvudkudden för att gömma dem för nyfikna Miléa som mös med mig i sängen imorse. Tänkte att jag chansar och ger Feline en svår uppgift med många steg: "Feline, gå in till mammas sovrum, lyft på huvudkudden och hämta mammas telefon". Och ner kom hon med min mobiltelefon. Toppen med hjälpreda :) Hon är också jätteduktig på att hjälpa till att ta på Miléa blöjan. Jag lyfter Miléas rumpa så lägger hon dit blöjan och sedan hjälps vi åt att fästa den. Hon är också artig och tackar för allt. Tackar för att man hjälper henne att snyta näsan till och med :). Igår fick hon för sig att sura ock t.o.m vägra äta välling för att hon inte fick äta mer kiwi. Åh vad arg hon var, men man kan ju inte äta hur mycket kiwi som helst :).

Inatt var jag bara uppe med Miléa en gång vid 01.20 och då ville hon bara ha napp. Sedan vaknade hon vid 6. SKÖNT. Första gången på länge hon inte velat ha mat mm på natten. Nu har jag fått sova så det behövdes när Marcus fick jobba borta ännu en natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar