lördag, december 01, 2012

Har du någon apa? och juligt värre

Feline har ju många roliga citat, men idag kom ett nytt som jag bara måste dela med mig av :). Mormor visade upp sina tatueringar för Feline : Först fick hon se ormen på mormors axel och sedan delfinen på hennes ankel - då frågar Feline "Har du någon apa då?". Hon måste väl ha tyckt att mormor haft ett helt zoo intatuerat *skratt*.

På måndag börjar allvaret igen. Har varit hemma med barnen i 3 år nu (med undantag från december förra året då jag jobbade i en månad då), men på måndag börjar jag alltså jobba. Min sjukskrivning har upphört och nu är det dags att jobba. Foglossningen finns fortfarande kvar och jag har svårt för lyft och böjningar å att vara hemma med barnen är ju inte ett alternativ. Eftersom vi flyttat till Kumla och jag fortfarande jobbar i Örebro så blir det tågpendling som gäller. Jag har aldrig pendlat hela mitt liv och gillar verkligen inte tanken - speciellt inte tanken på att vänta på tåg som aldrig dyker upp i tid. Jaja, vi får se hur det går. Kommer bli jobbigt när man slutat jobbet och varit ifrån ungarna så länge och bara vill hem snabbare än man hinner säga "SJ suger!". Har lagt till lite ljudböcker i telefonen som jag kan lyssna på i alla fall. Tror dock inte ljudböcker är min grej, men jag får väl testa - kan ju inte så och förfrysa fingrarna och bläddra i en bok i väntan på tågen.

Hur har ni det med snö där ni bor? Här är det en decimeter - fullt tillräckligt så ungarna fått åka pulka och bob i ett par dagar. De älskar det. Feline ropar glatt "se upp i backen" när hon far iväg. Miléa säger "åka igen" i samma sekund som boben stannar. Det har dock varit jättelätt att få med sig barnen hem ifrån pulkabacken otroligt nog. Helt självmant har de velat gå hem. Vi har också hunnit göra en snögubbe. Miléa blev dock fly förbannad då hon ville äta snögubbens morotsnäsa så det slutade med att hon fick äta upp den, så nu står det en näslös snögubbe där ute. Igårkväll gick vi också ut och tände ett jättelång tomtebloss. Ungarna var snälla och höll i det tillsammans (otroligt då de bråkar om allt och ska ha samma saker). Sedan har dte bakats pepparkakor med både farmor och mormor också. Feline bakade och Miléa åt deg då snarare...

Sist men inte minst har vi julpyntat. Feline ville ha en liten julgran på sitt rum. utan att jag visste ordet av så ropade hon att jag skulle titta på granen. Då hade hon tagit kulor jag skulle hänga upp i min ormhassel och hängt dem så fint i sin lilla gran så hon fick väl ha dem där då. Som tur var så hade jag andra kulor att pryda hasseln med.





Ja just det...sen har André rullat från rygg till mage också :).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar