torsdag, maj 09, 2013

Man vs Kvinna

Jag har semester nu så det är mysigt att få så mycket tid med barnen, men det är svårt att få tid till mycket mer än det. Efter att första tanden kom upp har André varit glad som en solstråle så det har varit mysigt att vara hemma. Mindre mysigt att han vaknad vid fem på morgonen bara. Barnen och jag har varit ute på riktiga "långpromenader" där flickorna fått gå fyra kilometer helt själva utan att åka vagn och det har gått toppen. Igår var jag och ungarna till familjecentralen. När maken tar med barnen till öppna förskolan får han hela tiden höra "åh vad duktig du är som går hit själv med tre små barn" etc. Igår när jag gick dit själv fick jag hela tiden höra " åh vad duktig din man är som tar hit alla barnen själv". Jo det är klart - det är ju säkert jobbigare för en frisk man att ta hand om sina barn än en mamma som har värk i både rygg, arm och handled, eller? Att jag är själv med alla barnen dygnet runt fem dagar i sträck när maken jobbar på annan ort är det heller ingen som berömt mig för inte - förutom min mor då

2 kommentarer:

  1. Mkt märkligt och säkert rätt typiskt och ofta förekommande! Du gör det också så bra! :)

    SvaraRadera
  2. Åja, din man har väl också berättat för dig att du gör ett bra jobb? ;o) För det gör du, du är ovärderlig. M

    SvaraRadera