tisdag, november 29, 2011

Dricker/Äter själv

Nu har Miléa äntligen börjat dricka sin välling i stort sett själv. Hon har gjort det både igårkväll och nu på morgonen. Första klunkarna är hon lite för ivrig och hungrig att hon mest flaxar med armarna så då kan man få hjälpa henne och på slutet är det lite svårt att vinkla flaskan för att få i sig sista slurken så då behövs också assistans. Förra veckan började hon också äta mosad banan med sked. Jag tar skeden och lägger på banan och hon stoppar den i munnen :)

1 kommentar:

  1. Duktigt Miléa!! :)

    Jag tog en bild på granen, men den blev för mörk så jag la aldrig upp den. Feline la på lite glitter bara, sen fastnade hon framför Dora på tvn. Sötungen! Jag fick pynta resten av granen själv ;) Hon ville även ha vattenstund med mig och Deniz och det var minsann viktigt att vi alla hade vatten i glasen och drack samtidigt, hehe.

    Så du ska inte ha en TILL katt då ;) Jag hoppas någon av oss är hemma när (om?!) Dolly ska föda. När hon har fött sina andra kullar har hon alltid velat ha min pappa i närheten.. men blir de för oroliga/stressade kan de dra sig undan också, så det är ju viktigt med lugn och ro. Jag ringer dig om det sker en kväll eller helg, men barnfritt får det lov att vara i alla fall! ;P

    Kram

    SvaraRadera