onsdag, oktober 14, 2009

Besök hos spec. MVC

Besöket hos MVC idag var inte speciellt spännande. 30 minuter försenad kom läkaren äntligen och ropade upp mig. Jag blir på så himla dåligt humör när människor är försenade. Dessutom kan dessa personer inte ens säga fram ett "ursäkta" för att de är försenade. När jag sedan väl fick komma in så var det enda hon sa att " vi kan inte ta brovet här, utan du får gå till kemlab och de stänger snart". *Suck*, hade människan kommit i tid så hade jag ju haft gott om tid att ta mig till kemlab. Dessutom så berättade läkaren att hon skulle höra av sig om provsvaret.. om hon kom ihåg det. *SUCK - igen*. Borde inte de ingå i hennes jobb eller? Hon sa dessutom att de bara kollar upp von willebrands sjukdom - inte andra blödarsjukdomar. Dessutom var det bara 2 % som har den sjukdomen. Låter konstigt om det inte är von willebrand kanske de borde kolla upp eventuella andra blödarsjukdomar också för att utesluta det? Jaja, med smärtor i hela bäckenet så var det ju bara att springa halvvaggandes till kemlab och dit hann jag innan de stängde - fast det var lång kö. Dessutom krävdes det tydligen tre sjuksköterskor för att kolla varför persiennen inte gick att dra ner så kön gick ju inte speciellt snabbt. Sedan fick man självklart den eviga kommentaren när jag lämnade blodpovet " Oj, här har det stuckits många gånger - vad mycket ärr - är du plasmagivare?".... Jo vars, jag har lämnat plasma, men hade ju sticksår redan innan dess då jag konstant lämnade blodprover som liten pga mina hormonrubbningar. Jaja, nu får man väl vänta och se... Vilken dryg eftermiddag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar