onsdag, december 29, 2010

BB-väskan

Tiden går snabbt. Bara 61 dagar kvar till BF. Gick in i vecka 32 igår. Jag början bli riktigt tung och otymplig. Blir andfådd för ingenting. Har blivit sämre i fogarna igen senaste 4-5 dagarna. Det gör RIKTIGT ont att vända sig i sängen på nätterna trots glidlakan. Här om natten hade jag lyckats knöla ihop glidlakanet så det inte låg under rumpan så då var jag tvungen att väcka Marcus för att jag inte kunde vända mig själv. När jag väl lyckas vända mig om flåsar jag som en hund en varm sommardag och hjärtat bankar så jag tror det ska flyga ur kroppen. Ja vem har sagt att det är enkelt att vara gravid :)

BB-väskan är i alla fall så gott som färdigpackad. Kan säga att jag tagit med mig bra mycket färre saker denna gång än förra gången. Insåg bland annat att små fjuttbindor, musik, korsord, tofflor mm var helt onödigt att ta med sig :). De kom ju ändå aldrig till användning.

Följande saker har jag packat:

  • Bebiskläder (inne- och utemössa, overall, filt, body, sparkbyxor)
  • Haklappar
  • Nappflaska och babysemp 1 modersmjölkersättning (behövs då jag inte tänker amma)
  • Förlossningsbrev
  • Cola Light (var mycket törstig sist efter förlossningen och extremt colasugen)
 Dessa saker packar jag ner när förlossningen väl börjar sätta igång:
 
  • Bilstol (babyskydd)
  • Kamera, batterier,blixt + laddare
  • Videokamera
  • Telefoner + laddare

 I början av Februari tänkte jag också skriva ner en "instruktionslista" över Felines rutiner som jag kan lämna över direkt till den som ska vara barnvakt under förlossningen. Sedan måste man ju plocka fram alla saker så att barnvakten hittar dem också :)
 
Med Feline går det bara framåt. Hon har gått en bit själv flera gånger idag. Ca 2 meter har inte varit några problem alls. Jag och Marcus brukar sätta oss en bit ifrån varandra och låta henne gå två meter själv fram och tillbaka mellan oss och det har gått jättebra idag. Tillslut tröttnar hon dock och sätter sig i mitten för att leka :)

2 kommentarer:

  1. Härligt att det inte är så långt kvar. Är lite nyfiken bara, när bestämde du att du inte ska amma? Jag hade jättestruligt med amningen med min dotter och vet inte om jag ens orkar försöka amma nästa. Vårat sjukhus är ett sk "amningsvänligt" sjukhus, med andra ord helt hysteriska när det kommer till amningen. Vet inte om jag skulle våga stå på mig och inte ens prova. Kram

    SvaraRadera
  2. Jo jag bestämde mig redan efter amningsstrulet med Feline att jal aldrig mer tänker försöka amma. Det var riktigt jobbigt förra gången. Under 3 veckor både ammade och pumpade jag dygnet runt och ändå fick jag ut max 60ml/dygn. Feline gick ner för mycket i vikt och behövde 60ml/ måltid så då gav jag upp. Jag har tydligen knappt några mjölkkörtlar i brösten sa en läkare så då är det ju ingen idé. Förstår inte denna amningshysteri. Varför pressa mammor o få dem att må dåligt när barnen klarar sig precis lika bra på ersättning. Stå på dig du! kram

    SvaraRadera