tisdag, december 07, 2010

V 28 + 0 BM-besök

Var hos barnmorskan idag. Blodtryck, blodsocker och hjärtljud var bra. SF-måttet är fortfarande 1 cm än vad det var när jag väntade Feline. 28 cm var jag nu (27 cm med Feline). Passade på att fråga var man kunde köpa såna "vuxenblöjor" som de hade på förlossningen då jag blödde så mycket efter förra förlossningen och jag inte fick köpa dem av BB. Inte heller apoteket sålde dessa. Fick veta att man tydligen måste ha recept för att få dessa - recept för vuxenblöjor!!?? - låter ju konstigt, men hon skulle fixa detta åt mig.



I övrigt insåg vi igår vilken ordförståelse Feline ändå lagt sig till med. Att hon vetat vad katt, lampa är har vi ju fattat, men när man frågade henne var foten, stjärnan mm var någonstans så pekade hon även på dessa. Det går tydligen snabbt att lära sig i den här åldern för vi har ju inte "tränat" på de orden med henne direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar