torsdag, oktober 25, 2012

kontroll efter operation

Idag var vi på USÖ för återkontroll av Miléas arm efter operationen och jag är glad att jag tjatade till mig återbesök efter en vecka och inte efter 3 veckor som kirurgen föreslog. Blev minst sagt chockad när förbanden togs bort. Det öppna såret efter operationen är MYCKET större än vad dte var innan. Tydligen har huden spruckit upp och det var infekterat - varigt och luktade illa. Inte skulle de göra något åt det heller. Kirurgen sa att brännskadad hud är skör och att det är därför det spruckit upp. Nu i efterhand har jag frågat mig varför de då bara sydde ett så stort sår med 2 ynka stygn - kanske hade det hållit bättre om de sytt med 5-6 stygn - då hade det blivit mer styrka och lättare stått emot rörelser tycker jag. Min mamma hade ett mindre sår än Miléa och det syddes med fyra stygn till exempel. Inte tänker de göra något åt det nu heller. Inte hade läkaren beställt hem silikonsalvan till ärret i Miléas ansikte heller som utlovat. Nä fy tusan vad slarviga de är. Har nu mailat denna info till Linköping och rådfrågat dem om hur vi ska göra och vad de tror blir bäst för Miléa. Usch vad mycket strul det ska vara. Nu ska vi lägga om henne själva varje dag och sedan återkontroll nästa onsdag. denna gång såg vi till att få en tid INNAN vi lämnade sjukhuset så vi inte skulle glömmas bort igen.
 Varet är iaf borttvättat på bilden....

1 kommentar:

  1. Stackars lilla tjej. Varför ska hon bli lidande för att vuxna inte kan sköta sitt jobb! Hoppas att det går bra framöver!
    /Dina

    SvaraRadera