tisdag, november 24, 2009

Föräldragrupp 2

Jaha, idag var man på andra föräldragruppsmötet. Framkom ju ingen ny information direkt, men dte var trevligt att träffa de andra föräldrarna. Barnmorskan frågade om någon upplevt stark smärta någon gång och jag informerade om min äggledarspolning och även lite om min oro för igångsättning med ballongkateter som härstammar från det hemska minnet av spolningen då man också använde sig av ballongkateter.

När jag kom hem från gruppen passade jag på att packa ner lite grejjer i BB-väskan: Cola light, chokladkakor, nyponsoppa, bebiskläder, bindor, nässpray, hårsnodd, sköna kläder, kamera och batterier. Ska komplettera med mobiltelefon, laddare, musik, korsordstidning, tandborste och linsvätska i ett senare skede.

Tog ett par magbilder idag (v 33+4). Ni får ursäkta blurret på ena bilden, men att ha BH på sig känns som ett straff just nu då det måste vara världens mest obekväma plagg :)

1 kommentar:

  1. Tänkte bara informera att man har rätt till att ta ledig för att gå på föräldrarträffar och man får ta ut föräldrarpenning båda två samtidigt under dessa gånger. Så slipper man bli helt pengalös under denna tid.
    Ni kanske vet om detta redan, men ville bara nämna de ifall man gärna vill gå båda två :-)
    Jag ser att jag ska få bebis 1 månad efter dig 7 feb :-)
    Lycka till med allt.

    SvaraRadera