tisdag, augusti 03, 2010

Denna eländiga myt...........

Tänk att man inte kommer ifrån den där eländiga myten om att man blir gravid bara man slappnar av och att ofrivillig barnlöshet skulle bero på någon slags oförmåga att slappna av. Bara för att man blev gravid snabbt denna gång så verkar folks förklaring till detta vara för att jag "säkert slappnade av mer denna gång". Åh vad detta irriterar mig. Om man spelar på lotto och aldrig vinner kanske man skulle testa att slappna av så kanske man vinner? Avslappning läker inte äggledare, förtjockar inye livmoderslemhinnan, botar  inte pco eller endometrios, ger inte ägglossning och förbättrar inte spermie- och äggkvalitéten. Så en gång för alla - sluta tjata på folk att de ska slappna av för att bli gravida. Människor blir gravida även i krigsdrabbade områden som är en av den värsta stressen en människokropp kan drabbas av.

Varför blev jag då gravid så snabbt denna gång om det inte berodde på avslappning?  Ja själv tror jag det beror dels på att jag åt Pergotime. Ultraljud hade ju redan visat på pco-stockar även efter graviditeten och att jag inte hade egen ägglossning. Dels beror det säkert på att hormonbalansen i kroppen efter en graviditet kan vara annorlunda - kroppen har fattat vad den är till för. Sedan vet jag inte om det har betydelse att jag åt fytoöstrogen, rosenrot, glandin 25 och drack aloeverajuice.

2 kommentarer:

  1. Annars skulle det ju vara en himla bra metod för att inte bli gravid. Slippa alla p-piller och annat bara spänna sig lite extra inför sexet och så har man inga problem med ofrivillig graviditet :D förstår din frustration över korkade kommentarer.

    SvaraRadera
  2. Smaaaaart....det ska jag testa som p-medel efter nästa bebis..jag hör av mig om det funkar :)

    SvaraRadera