söndag, oktober 03, 2010

Vädjan

Nu har jag mailat till MVC och vädjat om att få träffa en läkare för sjukskrivning. Marcus skulle lämna mig med Feline ensamma i 3-4 timmar för att fixa lite i sommarstugan, men efter 1½ timme störtgrät jag av smärta och fick kalla hem Marcus igen. Jag hade då burit Feline till och från badrummet för blöjbyte, till köket för mat och sedan upp till sängen för att hon ville sova. Det gjorde så fruktansvärt ont. När jag sedan skulle försöka få upp Feline ur sängen då hon vaknade efter endast 20 min så brast allt totalt. Min kropp värkte nå så fruktansvärt att jag inte orkade lyfta henne ur sängen. Tog en timme innan jag till slut lyfte ur henne då hon gallskrikit lika länge för att hon inte fick komma upp. Smärtan var olidlig. Jag som tycker att jag har en hög smärttröskel. Tyckte ju för tusan inte att förlossningen gjorde ont! Detta är dock ett helvete. Fy  fan för foglossning. Varför kan jag bara inte få må bra? *snyft*. Förra graviditeten mådde jag illa och kräktes nästan hela tiden och fick dessutom leverpåverkan och extrem klåda. Det kunde jag ta - visst var det lite jobbigt, men det här är oslagbart i "jobbighet". Usch då. Trodde inte att sån här smärta existerade.

Sen om jag nu väl får sjukskrivning av en läkare så måste man väl säkert ta strid mot Försäkringskassan som ju anser att "graviditet inte är en sjukdom". Jaja, jag ska väl inte måla fan på väggen, men jag orkar inte med fler motgångar just nu...

5 kommentarer:

  1. Vet precis hur du känner dig. Jag har haft foglossning sen i april...vecka 17 eller nåt.

    Jag har varit sjukskriven sedan 30juni, då kännde jag att jag verkligen inte pallade mer. Jobbar inom vården & har massa tunga lyft, förstår verkligen att du inte klarar av att lyfta Feline. Det gör grymt ont.
    Kolla med en sjukgymnast ifall du kan få köpa ett bälte som du kan ha runt höften & eventuellt låna en Tens apparat. Apparaten har hjälpt mig ganska bra.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du har inte haft problem med f-kassan om sjukskrivning? Verkar vara rätt många som har det. Jag har fått låna bälte av sjukgymnasten, men dte hjälper inte ett dugg - får bara värmeutslag och klåda av det. TENS har jag hemma, men får inte använda dte före v 20...använde det i 2 veckor utan att veta om att man inte fick det, men det hjälpte bara för stunden... Efter v 20 kan jag iaf få akupunktur så jag hoppas dte kan hjälpa.

    SvaraRadera
  3. Nej jag hade inga problem med försäkringskassan, tack ock lov för det hade jag inte pallat. Man blir så grinig utav att gå & ha ont så det hade inte blivit kula att dra en diskussion med mig isf hihi=) Nä skämt åt sido, se till att din läkare skriver utförligt vad du har för besvär & hur dessa påvärkar dig i din vardag.
    Hoppas allt går bra=)
    Kram kram!!

    SvaraRadera
  4. Litet tips: där jag bor godkänner f-kassan endast om foglossningen eller ryggbesvären är så svåra att man inte kan gå utan hjälpmedel. Fast det gällde i och för sig ansökan om havandeskapspenning. Kortare sjukskrivning är nog lättare.

    SvaraRadera
  5. Ja nu går jag ju med kryckor tyvärr :(... Fast det vore ju konstigt ändå om de inte skulle godkänna det för då får de tusan betala en personlig assistent om mig då jag omöjligt kan lyfta dottern...

    SvaraRadera