söndag, januari 30, 2011

Bestämda åsikter

Ja under de senaste veckorna när Feline varit sjuk så har vi haft RIKTIGT svårt att få i henne mat och dryck. Hon har bara slagits när man försökt få i henne någonting. Igår tänkte vi att nu MÅSTE hon äta något. Vi har provat olika sorters välling, vätskeersättning, olika grötsorter, smörgåsar, köttfärsgryta, grönsaker, kiwi, apelsin - ja alla saker som hon brukar tycka om har vi testat och testade även under gårdagen. Så tänkte jag på att mamma sagt att jag själv bara åt fiskbullar under lång period när jag var liten så då testade vi att ge Feline hemgjorda fiskbullar i dillsås med morötter och lite couscous och hör och häpna - HON ÅT! Underbart att ha fått i henne något tillslut så som vi kämpat. Hoppas hon äter det idag också. Fick i henne 2 smörgåsrån till frukost också så det var ju alltid något. Nu somnade hon utan protester efter frukosten så hon börjar kanske må lite bättre. Igår var hon väldigt ledsen igen och ramlade t.o.m ut ur sin säng och slog sig så det var blod överallt. Stackars snufflan. Svärmor tog sedan hand om Feline och badade henne och så så att jag och Marcus fick lite tid för oss själva åka hem till några vänner och äta, så det var skönt att få lite vila lite. När vi kom hem så sov hon så sött. Underbart. Fogarna är dessvärre fortfarande katastrofalt dåliga trots att jag vilat i 2 dagar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar