onsdag, mars 21, 2012

Pussas - Miléas utveckling

Idag fick Miléa mammas hjärta att smälta ordentligt! Satt i soffan med i knät och då sa jag "Åh vad mamma skulle vilja ha en puss" Då böjde sig Miléa fram och satt sina läppar mot mina och smackade till så jag fick världens goaste puss. Flera gånger pussade hon mig när jag frågade om jag fick en puss. Folk håller hela tiden på att tjatar på om hon inte kan gå än, men hon har fullt upp med all annat utveckling så jag tror inte riktigt att hon har lust att gå. Hon pussas , ger slängpussar, gör alla rörelser till "imse vimse spindel" och har fullt upp att försöka lära sig språket. Förstår verkligen inte varför alla har så bråttom med att hon ska kunna gå. Hon är ju ändå bara 12 månader så det finns väl tid att lära sig gå. Vanligen lär de sig ju det mellan 12-14 månader så det är inget onormalt med det. Jag tror inte hon kryper och går längs möblerna när hon börjar skolan direkt :).

Miléa vill gärna sitta i knät och läsa nu och pekar på saker och säger "där" och vill veta vad det heter. Dessvärre är det svårt att sitta och läsa med henne då det blir en dragkamp om boken mellan Feline och Miléa. Miléa gillar inte alls att Feline är där och petar och sliter i boken och berättar vad saker och ting är och Feline gillar inte att Miléa vill fortsätta titta på en sida när hon vill bläddra. Imorse försökte vi med att Marcus skulle kolla i pekbok med Miléa och jag läsa en bok som Feline valt ut, men det gick inte alls. Feline vill då bara kolla i samma bok som Miléa och så är de i full gång i kampen om boken.

Nä nu ska jag nog snart gå och kolla om man kan få mig en go puss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar