fredag, mars 09, 2012

vecka 18+0 och Felines nattkisseri

Idag går jag in i vecka 19 (18+0). När jag var gravid med Miléa började jag känna sparkar både utanpå och inuti magen vecka 18+2 och då hade jag känt tydliga rörelser i magen några dagar tidigare. Men denna gång är det fortfarande lugnt i magen. Vecka 18+2 är på Miléas 1-årsdag så kanske firar syskonet med att sparka lite då :). Med Feline kände jag sparkar mycket senare (enstaka rörelse vecka 22 och tydliga sparkar så de kändes utanpå vecka 24), men då hade jag moderkakan i framvägg, vilket jag inte hade med Miléa. Glömde att fråga hur moderkakan var placerad på KUB-testet så jag vet inte om jag ska förvänta mig sparkar snart eller om man får vänta ett tag till.

Annars så verkar det gå framåt med Felines kisseri tror jag. På dagen är hon ju torr sedan länge, men inatt kom hon även in och väckte mig för att hon ville kissa. Jag behövde också kissa så jag följde med henne på toa och då kissade hon massor och sa "aaaaahhh" under tiden *skratt*. Sedan sa jag åt henne att gå och lägga sig igen och så sprang hon bort till sitt rum, öppnade dörren, stängde dörren och la sig och sov. Duktiga tjejen som börjat säga till när hon vill kissa på natten. Annars brukar hon komma in mellan 6 och 7 på morgonen och vill kissa. Nu kom hon in klockan 6,45 idag igen och ville ta morgonkissen. Ja det kommer väl ta ett tag innan hon kan sova utan blöja, men det börjar nog ta sig. Hon gillar ju verkligen inte att kissa på sig. Härom dagen när jag och Feline duschade så blev hon så arg när hon sa att hon ville kissa och jag föreslog att hon kunde kissa i duschen. Hon trodde väl inte jag var klok " NEJ! - kissa TOA!" förklarade hon. Jag kan ju inte lyfta ur henne ur badkaret pga foglossningen så det var bara att tillkalla backup så Marcus fick lyfta henne till toaletten och så kissade hon och var redo att bada igen. Hon är för go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar