tisdag, juni 26, 2012

Annan rullstol

Min rullstol har ju hela tiden varit så extremt svårstyrd och under midsommarhelgen upptäckte vi att det främre lilla hjulet var väldigt skevt så jag ringde arbetsterapeuten igår som kom och hämtade rullstolen. Idag hörde hon av sig och sa att hela ramen på rullstolen var sned och att hela rullstolen var så pass sliten att den skulle gå sönder om jag ens använder den mer så jag skulle få en annan rullstol. 10 minuter senare kom hon hit med en annan rullstol. Sitsen på den lutar bakåt och är inte justerbar så all belastning hamnar på mitt bäcken. Ryggen gick inte heller att ställa in så man sitter skålformat och får stöd i svanken som med andra rullstolen. Rullstolen är så hög att jag inte når ner med fötterna i marken och inte ens kan ta mig upp från den själv och heller inte hjälpa till med fötterna för att sparka mig frammåt. Handtagen går inte att höja så om Marcus som är så lång ska skjutsa mig får han gå med böjd rygg. Satt i rullstolen i 10-15 minuter och hade sedan såna enorma smärtor så tårarna bara sprutade :(. Tidigare har jag ändå haft lite avlastning i att få sitta en stund i rullstolen, men nu är smärtan konstant på den högre nivån utan möjlighet att få vila kroppen. Minst 2 veckor skulle det ta för mig att få hem en likadan rullstol som den förra :( Känns som om jag bara vill dö :(. Pratade gråtandes med arbetsterapeuten och bad henne om jag inte kunde få tillbaka min gamla rullstol - om jag inte åker i den borde den ju inte gå sönder - vad som helst - bara jag kan få sitta och få lite avlastning i den en stund. Hon skulle höra sig för med de andra arbetsterapeuterna. Hon skulle även ringa till Kumla där vi kommer bli skrivna 1 juli och se om de kanske hade någon rullstol inne. Usch, det känns jobbigt just nu :(. Enda roliga var när arbetsterapeuten kom och hämtade rullstolen igår och Feline utbrast i gråt och sprang efter arbetsterapeuten och ropade "inte ta mammas rullstol". Åh vad hon grät. Sedan sa hon att par gånger under dagen också att de "tagit din rullstol mamma". Sötaste ungen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar