fredag, juni 29, 2012

Vecka 34+2 Bm-besök

Idag var det sista barnmorskebesöket i Örebro. Hade vuxit rejält och har betydligt högre sf-mått än när jag väntade tjejerna. 35 cm - några mm över den övre kurvan så det ser ju ut att kunna bli en stor bebis som förväntat, men vi får se närmare på tillväxtultraljudet 19 juli. Hjärtljuden låg på 145-155 slag/minut. Bebisen ligger på tvären i magen, men den har väl en del utrymme i livmodern då jag fött 2 barn tidigare. Hade han inte vänt sig med huvudet nedåt till nästa kontroll så behövde jag tydligen in för kontroll. Annars var det blodprover och immuniceringsprov som gjordes och inget speciellt spännande. På söndag får vi huset så då blir det log lugnt med bloggandet fram till förlossningen. Får försöka göra någon uppdatering när jag hinner, men dte kommer väl bli sporadiskt då vi har fullt upp.

5 kommentarer:

  1. Lycka till med TUL och flytten.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vill bara önska lycka till med flytt och allt! Har följt dig ett bra tag, men är urusel på att kommentera. Har också tre väldigt täta barn, två tjejer och en kille (i mitten) varav första tjejen kom till med IVF och föddes i juni 2009. Har varit kul att veta att vi inte är ensamma om att skaffa tre barn så tätt (många tycker att vi är galna!). Vår minsting föddes i början av maj. Tyvärr har hon ett allvarligt hjärtfel, så livet (som inte är helt enkelt ändå med tre småttingar) är just nu helt upp och ner. :(

    Hur som helst, hoppas att du hinner uppdatera ibland, för jag tycker det är väldigt kul att läsa hur det går för er. :)

    Kram från Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja nog är vi galna allt :). Tråkigt att ert bar föddes med hjärtfel :/. Man får ju verkligen hoppas på friska barn. Ska väl försöka få tag på internet någon gång under flytten så jag kan uppdatera lite :). Speciellt efter TUL vill jag ju skriva vad som sades. kram/sophia

      Radera
  3. Hej
    Åå vad roligt att det blir en kille denna gången. Du och jag hängde i samma tråd på familjeliv "BF i Januari 2010 efter IVF .........del 4...." Vet inte om du såg det, men vi fick en liten Melker 13/3 (utan ivf) är så sugen på en till, men där får jag inte med maken.

    Stort lycka till med allting

    Kram Ingalill (Blondina)

    SvaraRadera