torsdag, september 30, 2010

Första sparkarna + sjukgymnast

Imorse (v 18+2) när jag vaknade så kände jag de första riktiga sparkarna. Har känt lite rörelser ett par gånger tidigare, men inga sparkar. Först fick jag en liten buff på höger sida, sedan kändes det som en tennisboll som rullade över till vänster sida och sedan fick jag två tydliga sparkar där :). Efter den bra starten på morgonen gick jag till sjukgymnasten. Har riktigt ont i ljumskar, över blygdbenet och nedre ryggen. Att det är foglossning hade jag ju redan räknat ut själv. Sjukgymnasten förklarade att kroppen helst vill ha en eller ett par åt på sig att återhämta sig innan bäckenet "läkt ihop" igen. Speciellt om man genomgått en vaginal förlossning. Att jag blivit gravid igen bara 4½ månad efter förlossningen  har alltså inte varit det optimala för min kropp som inte hunnit återhämta sig så hon förstod att jag hade så ont. Jag fick min mig ett stödbälte hem som jag ska testa till nästa gång vi ses 11 oktober. Sedan kunde jag göra lite bäckenstärkande övningar också i den mån jag har ork och klarar av det. Jag har svårt att förstå hur jag ska klara av att ta hand om Feline själv när Marcus snart åker bort på jobb igen, men jag får hoppas att stödbandet hjälper till lite iaf så jag står ut att bära henne. Annars får jag väl diskutera möjlighet till sjukskrivning vid nästa besök. Efter vecka 20 kunde man få akupunktur också. Då kan jag ju börja använda TENS om jag vill också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar