fredag, september 24, 2010

Sånger för magen

Idag gick jag in i vecka 18. Sedan vecka 16 har jag eller Marcus sjungit trollmors visa för magen varje kväll. Senaste 3 dagarna har jag även spelat en speldosa (som ska hänga vid bebisens säng) flera gånger varje dag. Ska bli spännande att se om bebisen känner igen låtarna och blir lugn och trygg av dem när han/hon väl föds. Det blir ett spännande litet experiment :). Så gjorde jag aldrig när jag väntade Feline, men jag började rätt tidigt sjunga "i ett hus i skogens slut" för henne och det märks ju att hon tycker mycket mer om den låten än alla andra :). Hon skiner upp som en sol när man sjunger den - även fast hon varit ledsen :)

2 kommentarer:

  1. Spännande, det sägs ju att barn kommer ihåg sånger/musik som sjungits/spelats under graviditeten!

    Började följa fin blogg långt innan Feline blev till. Din historia är fantastisk!



    Du har en award att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du följt bloggen :) Det är verkligen en underbar historia. Gjorde ett bildspel av den här om dagen som jag kommer att lägga upp :)

    SvaraRadera