torsdag, februari 19, 2009

Alla utom jag

Andreas och Johanna
Camilla och Jonas
Maje med partner
Marie och Fagge
Johanna och Tim
Fredrik och Christa
Anna och Niklas
Sofia och Anders
Anna och Martin
Isat med partner

Ja under denna tid som Marcus och jag försökt verkar alla vänner och kollegor bli gravida och få barn. Jag blir gaaaaalen. Igår när jag kom hem berättade även Marcus för mig att Hasse och hans tjej ska ha barn - och de hade inte ens planerat barn. Detta slutade så klart i att jag kände mig helt värdelös och grät konstant i 1-1½ timme :(.

De flesta som inte vet hur det känns att inte bli med barn gång på gång förstår nog inte vad jag menar och tycker säkert att det är en fjantig reaktion. Men för mig känns det verkligen som ett nederlag varje gång någon annan blir gravid. När ska det bli vår tur?

Det är så fruktansvärt jobbigt för mig att se alla omkring en bli gravida och föda barn - personer som inte ens tänkt på barn då jag och Marcus satte igång med bebisverkstaden har ju fått barn.

Jag blir arg av att se alla bebisannonser i tidningen, arg av att höra Lili ( Lili och Susie som nu är aktuella i melodifestivalen) säga att hon gjorde abort för att "djuren är hennes barn", arg av att se alla klienter som knarkar och super får barn på löpande band fast de inte är kapabla att ta hand om dem, arg för att en person i ett annat forum skrev att hon gjort abort för att hon inte ville föda barn på VÅREN!...... Åh...jag känner mig ARG!!!

Det är inte på något sätt att jag anser att alla andra personer ska låta bli att skaffa barn fram tills att jag blir mamma. Jag är väl bara avundsjuk antar jag.

Idag ska jag i alla fall låna Abirs hankatt och para honom med Flozzie så kanske någon i familjen kan bli gravid i alla fall. Usch nu blir jag nervös inför kattförlossningen också..

Detta är en jobbig dag..

2 kommentarer: