fredag, februari 06, 2009

Fått tid

Ringde Fertilitetskliniken som också tyckte att det var tråkigt att jag fått mens. Fick tid för ultraljud 17:e februari. Skönt att Marcus är hemma och kan följa med mig då. Får väl se om det blir tredje gången gillt med hormonstimuleringen denna gång.... Hoppas att vänster äggstock släpper ägg denna gång eftersom vi där vet att äggledaren fungerar medan det är mer osäkert med höger äggledare vars äggstock släppt äggen hittills.

Ska bli spännande att se på ultraljudet om naturläkemedlet membra 7 hjälpt och slemhinnan är tjockare än 6-7 mm denna gång. Då har jag ju ätit fyra tabletter om dagen i 28 dagar vid tiden för ultraljudet. Fast jag har väl otur som vanligt *negativt tänkande*.

Tyckte ändå jag tog nedslaget (att jag inte blivit gravid denna månad heller) väldigt bra denna gång. Förmodligen för att jag var så säker redan från första början att jag inte skulle bli gravid denna gång. Nu har jag dock motbevisat alla som säger att man blir gravid när man inte tänker på det att det inte alls hjälper.

Annars är det väl lite jobbigt när alla omkring en blir gravida eller föder barn. Folk som inte ens planerat barn då jag och Marcus började försöka har nu blivit gravida eller fött barn. Det är lite jobbigt att se alla tjocka magar just nu. Vill helst av allt gå hem och burra ner mig i sängen med tre katter och ett stycke make just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar