tisdag, februari 24, 2009

Mer otur

Som jag skrev i inlägget "Pergo kur 3" så har jag ju haft en hel del otur..och tror ni att den slutat? ICKE! Igår fick jag ytterligare parkeringsböter på 600 kr på ett annat ställe. Jäkligt otydlig skyltning. 1200 kr åt skogen på två veckor. Bra jobbat!

Glömde kanske att skriva att jag lånade mammas bil för någon vecka sedan och att någon kört in i den och förstört kofångaren på parkeringen under natten? Typiskt!

Sedan när jag slutade jobbet idag och skulle köra iväg hemåt så hade jag glömt att stänga av handtagsvärmaren = slut på batteriet. Fy fan... mer otur!!!!!???? Till detta hör att jag inte vill ha min fyrhjuling stående olåst i centrala Örebro nattetid. Jag hann precis tänka den tanken då en man stegade fram till mig och frågade om jag hade problem med fyrhjulingen. Jag förklarade att batteriet var slut och att jag inte visste hur jag skulle få hem den. Han berättade att hans son som bodde i samma område hade haft sin fyrhjuling ute och att den blev stulen direkt. Tack - det gjorde mig inte mer orolig! :/

Mamma och "plastpappa Thomas" kom för att hjälpa mig och då åkte precis en liten lastbil förbi. Thomas stannade honom och frågade om han kunde skjutsa hem min fyrhjuling för 200 spänn. Detta gjorde killen. Eftersom jag är pank efter alla parkeringsböter så bjöd Thomas mig på avgiften. Han är för underbar - vad skulle jag göra utan min kära plastpappa? Det visade sig iaf att killen i lastbilen kollat på en lägenhet i området vi bor och att han tänker bjuda på den. Fan vilket sammanträffande :). Mycket trevlig grabb faktiskt. Hör och häpna, men han hade en UNDERBAR hund med sig i lastbilen. När jag skulle hoppa in i lastbilen så sa han att han hade en hund där fram också. "Åh nnnnnnneeeeeeeeeeeej" tänkte jag som inte gillar hundar. Men det var ju en rottis, en av de två hundraser som jag tycker om (gillar bara rottisar och whippets). Rottisen visade sig, som så många andra hundar, vara en riktig knähund som kröp upp i min famn direkt och la sig på rygg och slickade min haka. Helt underbart charmig liten lik på ett år :)

Nu står fyrhjulingen på återuppladdning i garaget så jag hoppas att den fungerar till på torsdag. Fick låna mammas bil så jag kommer till jobbet. Nu hoppas jag att jag slipper mer otur. Vad mer kan egentligen hända? *suck*

Skickar ett sista tack till:
  • Thomas för att han är så hjälpsam och underbar och även bjöd mig på mat efter allt
  • Mamma för att hon ställer upp och lånar ut bilen
  • Grabben med lastbilen för att han hjälpte till att skjutsa hem fyrhjulingen
  • Mitt ex Makke som erbjöd sig att åka från Avesta med släpvagn för att hjälpa mig att få hem fyrhjulingen. Det var en oerhört snäll tanke.
  • Tack till katterna som muntrade upp mig när jag kom hem genom att busa som tusan.

Tack min familj och mina vänner för att ni är så underbara.

För dem som vill ge mig ekonomisk bistånd för alla onödiga utgifter jag har kan jag meddela att det bara är att höra av er så får ni mitt kontonummer så att ni kan sätta in pengar.

Nu ska jag fan sova för då lär ju inget dumt hända.......får jag hoppas.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar