tisdag, februari 17, 2009

Ultraljud

Idag var jag och Marcus till fertilitetsenheten och gjorde ultraljudskontroll. Det visade sig att slemhinnan inte blivit tjockare. Den var fortfarande 6 mm. Läkarna ansåg dock inte att det gjorde något eftersom jag har treskiktad slemhinna, vilket tydligen är bra. Vad som även är väääääldigt positivt är att jag har en äggblåsa på 19mm i vänster äggstock och en äggblåsa på 20mm i höger äggstock. Chanser för tvillingfödsel alltså :). Eftersom det råder tveksamheten om höger äggledare är fungerande eller inte så är det ju kanon att vänster äggstock också lossar ägg. Vi vet ju att vänster äggledare fungerar som den ska.

Vi fick också veta att vi kommer sättas upp för planerad provrörsbefruktning om det inte tar sig denna gång. De sa att det inte är någon väntetid dit för vår del och att vi i så fall kommer att få befruktning med provrör inom tre månader. För säkerhets skull kom vi överens om att jag äter Pergotime en omgång till om jag får mens igen. Då behöver det inte bli något glapp utan vi kan gå på informationssamtal och planera inför provröret under tiden som vi äter Pergotime och ändå har chans att bli gravida på "vanligt sätt".

Åh... nu är det bara hem och sexa som tusan efter jobbet... Stackars Marcus, han kommer vara helt utsliten efter denna vecka *ler*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar