onsdag, maj 20, 2009

Inskrivningssamtal på MVC

Idag var jag och Marcus på träff med barnmorskan för första gången. Det sades väl inte sådär jättemycket nytt som man inte redan visste. Mest frågor om alkohol/drog/nikotinkonsumtion och om sjukdomar i släkten och så. Fick lite broschyrer och böcker att läsa. Hon beräknade dagen för förlossning till 6 jan efter senaste mensen, men jag tror att min uträkning är mer tillförlitlig då jag vet vilken dag ägget befruktades och jag har en menscykel på 30 dagar - inte på 28 dagar - så jag tror ändå mer på förlossning den 8 jan :). Fick en tid hos en annan barnmorska på annan vårdcentral 11 juni för att gå få information om fosterdiagnostik. Fick även tid för återbesök hos barnmorskan vi var hos nu den 3 juni.

Annars har jag mått rätt illa både igår och idag. Kräks, känner mig låg och vill mest bara ligga och ta det lugnt och sova - inte alls likt mig.

4 kommentarer:

  1. oj 6:e januari är jag också född ;) haha

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad för er skull!! Kram Cathrine

    SvaraRadera
  3. Grattis, nu är ni verkligen på G mot bebbe!!! Fantastiskt stort att bli inskriven :-) En milstolpe värd att firas :-)

    Kram Ninna

    SvaraRadera