fredag, maj 08, 2009

Sista vagiatorn

Runt kl 21-22 så tar jag den sista progesteronkuren. Å ena sidan känns det skönt att slippa allt kladdande och bindorna nu, men man blir ju mer orolig för missfall. Flera andra får ta Progesteronet ända fram till vecka 12 och vissa andra får ta det ytterligare två veckor efter att de plussat. Vissa som fått missfall ordineras just progesteron för att kunna undvika missfall. Jag fick direktivet att man kunde sluta med proggisarna redan samma dag som man plussat, men att jag kunde ta de vagiatorer som var kvar i asken om jag ville.

Mail från ferten:
"Jag ser att Ni testade positivt 4maj. När graviditetstestet är gjort, kan man i princip avsluta behandling med vagitorier, men vi brukar säga att man använder slut påbörjad förpackning. M.a.o. Du behöver inga fler. Trevlig Helg / Gunilla, barnmorska"

Usch jag vill egentligen inte sluta. Känns så osäkert och nervöst på något sätt. Idag är jag i vecka 5+0 och går alltså in i min sjätte vecka.

2 kommentarer:

  1. Man får väl lita på att de vet vad de gör, men visst är det lite obehagligt att det görs olika i olika delar av Sverige. Tyckte också att det kändes läskigt att sluta.

    Tycker att det är skönt att hitta bloggar som din. Känner inte riktigt igen mig i vanliga glada graviditeter där man tror att ett positivt graviditetstest betyder att man ska bli förälder. Vi har nästan nått tolv veckor nu och tiden fram till hit har varit lite av en rysare och oron har upptagit typ hela min värld. Nu har det lugnat sig lite men jag vågar fortfarande inte glädjas och vill gråta av trötthet.

    Lycka till i alla fall! Och bit fast dig vid tanken att "de flesta graviditeter går otroligt nog bra". Det gör jag.

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hitt frun :). Jo jag får förlita mig på att läkarna vet vad de gör. Visst är det svårt att känna igen sig med alla dessa "Oj-jag-blev-visst-på-smällen-människor" :). Förstökte gå med i ett formum på familjeliv med andra som ska föda i stort sett samtidigt, men där hade alla blivit gravida rätt snabbt och de fattade ingenting, så jag hittade på människor som genomgått IVF och haft svårigheter och herregud vilken skillnad i förståelse :).

    Jag hoppas innerligt att dte går himla bra för oss båda nu :)

    SvaraRadera