tisdag, maj 26, 2009

Omtänksam man

Det är tur att jag har Marcus som är så gullig och engagerar sig så mycket i graviditeten. Han har börjat läsa böcker/artiklar om graviditet, kollat på tv-program om bilbarnstolar och köpt hem gravidtidning från affären :).

I övrigt tror jag att jag hittat ett sätt att slippa kräkas. Äter inte frukost när jag går upp på morgonen utan väntar 2 ½-3 timmar innan jag äter och fantastiskt nog har jag inte kräkts varesig igår eller idag. Mår illa gör jag dock ändå emellanåt.

Nu är det bara 6 dagar kvar till ultraljudet och det känns så skönt att det börjar närma sig..

5 kommentarer:

  1. Kanske är det 2 bebisar:-) Lycka till, ska följa ditt projekt:-)Min svärdotter ligger nästan i fas med dig,du är några veckor före henne.Hoppas du får en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha. Tanken om att det kan vara flera har slagit mig :). Vi får se vad ultraljudet visar på måndag. Hoppas det går bra för din svärdotter

    SvaraRadera
  3. jag ska kolla med spänning på måndag vad du skrivit:-) Hoppas jag, åxå hennes första försök och den sitter kvar än:-)

    SvaraRadera
  4. Hej Sophia! Jag läser din blogg och tycker det är helt underbart att ägget fastnade!
    Läs mitt senaste inlägg på min blogg!
    //Liv från ifokus!

    SvaraRadera
  5. Jo visst är det skönt LIV :). Den mesta oron har släppn nu och jag känner att bebisen minsann bestämt sig för att stanna kvar hos mig :)

    SvaraRadera