fredag, augusti 24, 2012

Första natten

Stort tack för alla gratulationer . Första natten har varit rätt jobbig. André har varit Missnöjd och skrikit, skrikit och skrikit första delen av natten . Han vägrar fortfarande att äta ur nappflaska och vill bara picka på mitt bröst. Får han använda mitt bröst som napp blir han nöjd, men där får han ingen mat och det gör gå ont i tuttarna. Fick låna mars från annan avdelning och den vill han inte heller ha. Han har kräkts en del fostervatten så det kan vara det som irriterar. Annars så värker fogarna men får 2 Citodon åt gången med 6 timmars mellanrum. Gör dock förfärligt ont ändå.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. var har en Mam-flaska. På bjukhuset provade vi någon mjukare med rund dinapp, men den funkade inte så bra heller. Nu har han dock accepterat Mam-flaskan.

      Radera
  2. Hej!
    I juli vi fick en liten tjej, det är vår fjärde barn :)
    Vi hade förut ganska jöbbiga nätter med kolik och tredje barn ville suga bröst nästan hela tiden, även när han var inte hungrig.
    Den gången köpte vi till vår sista tjej baby-ro vagga. Den kan jag varmt rekomendera! Det är bästa köp till bebisen.Hon sömnade själv bara i den och lugnar sig. Hoppas den hjälper dig också. Vi köpte på blocket för 1000 kr.
    Krya på dig!
    Kram! Natasha
    P:s (sorry min svenska, jag är från Ukraina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för tipset. André har lugnat ner sig nu när han tagit napp så vi hoppas att vi slipper kolik denna gång, men ropar inte hej än. mvh Sophia

      Radera