onsdag, augusti 22, 2012

Smärtlindring

Nu ringde de från förlossningen och sa att jag inte kommer att få epidural. Tack som fan för det! Under 3 graviditeter har jag varit in på flera planeringsmöten utifrån blödningar i samband med förlossning. Alla gångerna har jag erbjudits epidural. De har förberett mig för att sätta in det men när narkosläkaren kommit så har det varit för sent. Denna gång lovade de mig att få det tidigare än andra pga mina fogar. Nu fick jag veta att om man har blödningsbenägenhet som jag så kan det tydligen uppstå blödningar i mellanrum i ryggraden och därmed leda till förlamning. Hur 17 har läkarna kunnat missa detta? Vilka risker de kunnat utsätta mig för! Tack Internet där det stått på alla sidor att epidural inte ska ges till blödningsbenägna. Jobbigt som fan att jag varit inställd på att fogsmärtorna skulle kunna lindras denna gång så jag skulle slippa en upprepning av förra mardrömsförlossningen. Det här var jag inte psykiskt förberedd för. Har haft ångest och gråtit varje natt av förlossningsskräck och minnen från min förra mardrömsförlossning. Då har Marcus trösta mig med att jag denna gång ska få epidural så jag inte behöver gå igenom samma sak. Jag är minst sagt uppgiven. Jag kommer inte fixa det en gång till. Mina fogar nådde sin maxsmärta efter 30 min i förlossningssängen utan inverkan av värkar som försvagade fogarna så hur i helsike ska jag klara av en hel förlossning. Mina fogar värker ju som fan nu och jag har bara haft värkar med 7-12 minuters mellanrum sen kl 13.40. Förra gången hade jag värkar med 4-6 minuters mellanrum under 21 timmar innan jag åkte in till förlossningen och så fortsatte det 13 timmar till. Förlossningen har väl knappt startat och jag känner mig slut i fogarna. Tack så jäkla mycket

2 kommentarer:

  1. kan du inte få bli snittad då?!
    låter ju faktiskt som det ENDA HUMANA alternativet just nu för dig?!
    önskar dig lycka till!
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. snitt är tyvärr också något man undviker på patienter som blöder lätt och mycket :(. Känns som om jag är omringad i ett hörn och inte hittar någon utväg :-(

      Radera