fredag, februari 18, 2011

10 dagar kvar

Tänkte försöka mig på att ha en nedräkning här på bloggen de sista dagarna som är kvar. Skriva någon liten rad varje dag i alla fall. Så skriver jag inte här någon dag så ligger jag förmodligen på förlossningen (eller så har jag bara inte haft tid att skriva :). Funderar dock på att ta med den bärbara datorn till förlossningen och skriva lite kortare uppdateringar under tiden om det finns något öppet nätverk det vill säga.

Som sagt är det ca 10 dagar kvar idag. Själv tippar jag dock på 13 dagar. Feline har låtit mig sova hela natten, men jag har varit upp och kissat 7 gånger så sömnen har väl varit sådär. Dessutom har mina armar börjat somna bort på nätterna så det vaknar jag av en gång i halvtimmen ungefär. Annars är det en del förvärkar som vanligt. Borde lägga ut vätskeskydd i sängen, men det är så bökigt med både vätskeskydd och glidlakan att räta till hela tiden. Ska nog ändå ta och lägga ut vätskeskydd i soffan när jag sitter där på kvällarna. Inget roligt om vattnet skulle gå i sängen eller soffan. Man är ju inte så snabb och mobil att man tar sig upp på några sekunder. Förra gången hörde jag dock hur fosterhinnan sprack ca 30 sekunder innan vattnet gick så då hann jag ju in på toaletten. På ca 30 sekunder hinner nog Marcus slänga ur mig ur soffan :) - värre med sängen dock.

Hehe, gick igenom rättstavningen nu innan jag skulle publicera inlägget och insåg att jag skrivit "slidlakan" - vilken tur att jag hann ändra till glidlakan :)

3 kommentarer:

  1. Längtar tills jag kan räkna ned de tio sista dagarna, det känns avlägset med mina 81 kvar. Bra ide med nedräkning på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Du kan fråga efter inloggning till Internet på USÖ till din bärbara, jag gjorde det. Dock hade jag kanske inte så värst mycket nytta av det på förlossningen, däremot på BB sen, men min sambo däremot kunde roa sig en stund när det blev lite långdraget innan bebis kom. :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Jo jag mailade usö och frågade och fick svaret att de hade gästinlogg så det blir väl förmodligen till å släpa med datorn :) dock vet jag inte om jag själv orkar skriva, men maken kanske kan göra det :)

    SvaraRadera