torsdag, februari 10, 2011

Vad var det jag sa...

Åh, jag har ju sagt att jag trott att det varit tänder på gång eftersom Feline varit så gnällig, klängig, matvägrat, sovit dåligt och så vidare och nu vet jag att jag hade rätt. Har ju hela tiden kollat om det varit hörntänderna som varit på gång eftersom det borde vara de som står på tur, men nu idag såg jag en kindtand som var uppe en bit. Ser ut att vara andra kindtanden längst in som kommit fram. Har inte haft en tanke på att titta där tidigare eftersom de inte borde komma förrän i tvåårsåldern. Ja det var i alla skönt att veta vad det beror på nu. Stackars snuffla som haft både magsjuka, öroninflammation och tandsprickning samtidigt.

Marcus påpekade just här att jag glömt att skriva att Feline springer runt här hemma mest hela tiden nu så jag får väl skriva det. Extremt sällsynt att hon kryper. 18 dagar kvar till bf nu. Längtar.

4 kommentarer:

  1. Hej:) ville bara säga att kindtänderna inte alls kommer så sent som vid två år, min dotter på 15 månader har fått alla sina 4 kindtänder. Kindtänderna kommer/bör komma, före "huggtänderna" men många tror nog som du att kindtänderna ska komma efter dom. hörntänderna kommer vid ca 14-16 månader.
    Här är en jättebra bild som visar vilken ålder och vilken ordning mjölktänderna kommer:)

    http://www.tepekids.com/sv/om_barns_taender/

    SvaraRadera
  2. Jo fast också på den sidan står det ju att andra kindtanden ska komma vid 23-30 månader...

    SvaraRadera
  3. jag kan nästan svära på att det inte är andra kindtanden hon fått, man skulle kunna tro det på vår dotter med, som att det blir väldigt stort mellanrum mellan huggtanden och förstahörntanden, men jag lovar det är den första kindtanden hon har fått.
    Vi var till tandläkaren med vår dotter för nån vecka sen då hon slog i ena framtanden i en stol, och då bekräftade hon att det var dom första kindtänderna även fast att det såg ut som att den sitter långt in.
    jag tror inte att hon skulle hoppa över alla 4 första kindtänderna och alla 4 huggtänderna och få kindtänderna längt in först först.Tror mig:)Det vore väldigt onormalt iaf:P

    SvaraRadera
  4. På ena sidan ser det ut att vara första kindtanden och på andra sidan ser det ut att vara andra kindtanden, men vad vet jag...den ena kindtanden sitter längre bak än på andra sidan i alla fall..

    SvaraRadera