fredag, februari 25, 2011

3 dagar kvar

...och här hemma väntar vi fortfarande på bebisens ankomst. Jag har läst att statistiskt sett så går förstföderskor över tiden medan omföderskor föder 2-3 dagar tidigare så man tycker ju att förlossningen borde börja idag :). Nä, vi får nog gott vänta. Fick ett mail av barnmorskan att de kunde boka in en läkartid 1 mars för sjukskrivning om jag skulle gå över tiden, så jag har ringt barnmorskemottagningen nu och väntar på att de ska ringa upp idag så jag får en tid inbokad. Läkarna ville inte sjukskriva mig längre än till förlossningen och sedan fick vi se sen hur det är med mina fogar och om jag ska sjukskrivas ytterligare. Som om fogarna skulle "läka" direkt efter förlossningen och jag skulle kunna ta hand och bära runt på en nyfödd och 13-månaders helt själv. Visst, läkarna kan bakdatera min sjukskrivning, men Marcus måste ju begära VAB redan dagen efter att min sjukskrivning upphört och det går ju inte att göra i efeterhand. Jaja, jag får väl se efetr förlossningen hur man gör.

Igår hade Feline en riktigt toppendag med glädje och bus. Måste ha varit hennes bästa dygn efter jul :). Passade på att hälsa på mormor och faster som hon charmade som vanligt. Nu sitter jag redo med kameran och väntar på att Feline ska vakna så jag kan filma henne när man kommer in till henne på morgonen och hon sträcker fram nappen :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar