torsdag, februari 03, 2011

Bm-besök v 36+2

Var hos barnmorskan idag. I samma vecka mätte magen 36cm med Feline och hennes huvud hade varit ruckbart sedan en vecka tillbaka. Denna gång är magen 35cm och huvudet är mitt emellan rörligt och ruckbart. Barnmorskan frågade lite om tankar och så inför förlossningen så vi berättade väl det vi hade tänkt och att jag inte vill amma. Tydligen skulle jag då få medicin efter förlossningen för att mjölkproduktionen inte skulle komma igång. Toppen. När jag kom hem låg det en kallelse för cellprov i brevlådan så nu måste man ringa och avboka det också. Att inte barnmorskemottagningen har lite koll på att man är gravid. (Cellprovet skulle tas 4 dagar för BF - smart..). Tydligen får man inte ta cellprov efter vecka 15 pga missvisande resultat och tidigast 12 veckor efter förlossningen. Får se om jag kan få en annan tid. Deras mottagning för provtagning var öppen till 1 maj sa de på telefonsvararen och det är ju mindre än 12 v efter förlossningen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar