torsdag, februari 24, 2011

4 dagar kvar

Ja här händer det inte mycket. Bara en massa förvärkar. Sov bara 3 timmar igår och inatt har jag bara sovit en timme då Feline haft en intensiv skrikperiod vid 24-tiden, Marcus ställt in en mugg med en massa diskmedel kvar i botten i badrumsskåpet som jag drack vatten ur inatt (var snäll att diska ur muggen nästa gång du har diskmedel i den *suck*) och sedan extrem ångest över en dålig klippning som ser ut som en slaktare klippt mig med yxa *snyft*. Jaja, känner mig så trött och nedstämd nu att bebisen kan stanna kvar några dagar till tills den värsta ångesten och tröttheten lagt sig.

Nä nu är klockan snart fem och jag har varit uppe och vaken sedan Feline vaknade vid 23.30 så jag ska väl lägga mig och vila en stund i alla fall. Trösta mig lite med någon kramgo kisse. Skulle inte förväna mig om förlossningen skulle starta idag bara för att jag inte har ett dugg lust att göra annat än att bosätta mig liggandes i soffan med en filt över huvudet tills mitt hår vuxit ut två centimeter igen så det går att räta till alla misstag.

................
[Uppdatering kl 8.30]

Ja inte fick jag sova mer under natten. Feline har vaknat fler gånger och varit ledsen mm. Kanske fjärde kindtanden på gång. Måste dock säga att hon var på att strålande humör när hon gick upp för en timme sedan. När vi kom in till henne satt hon med nappen i munnen, avfyrade världens största leende och applåderade för fulla muggar. När man sedan gick fram till henne så plockade hon ur nappen ur munnen och sträckte fram den. Sedan sa hon "tack, tack" och visade att hon ville bli upplockad ur sängen. Sötunge. Helt plötsligt blåstes missnöjet över håret bort och man kände bara glädje i hela kroppen. :)

2 kommentarer:

  1. Fy tusan för sån sömnbrist. Är inte heller direkt på topp idag. Skulle kunna sova ett dygn i streck känns det som.
    Men härligt med sån glad ettåring på morgonkvisten. Kan tänka mig att det får bekymren att flyga iväg.

    SvaraRadera
  2. Jag väntar så med spänning på några första tecken på att din förlossning ska starta nu!! Vad söt Feline är som kan göra sin mamma lite gladare trots sömnbrist i alla fall :)

    SvaraRadera