söndag, februari 20, 2011

8 dagar kvar

Ja, imorgon är det bara en vecka kvar till BF. Hade bestämt mig för att föda barn inatt eftersom vi hade barnvakt till Feline, men det blir ju inte alltid som man vill alla gånger :)

En tråkig sak är att jag fick bristningar på magen igår. Jag klarade mig utan detta i 41 veckor när jag väntade Feline och nu när jag bara hade 9 dagar kvar trodde jag att jag skulle slippa bristningar på mage och bröst, men tydligen slapp man inte det. Fått fina lila strimmor på båda mage och bröst. Jaja, är man mamma så ska det väl synas. Man ska tydligen aldrig ropa hej.

En rolig sak är däremot detta: När vi går in till Feline på morgonen så brukar vi alltid ta hennes napp och lämna kvar den i sovrummet. Nu har hon börjat fatta att vi gör det så nu sträcker hon fram nappen när man går in till henne på morgonen. I förrgår när Marcus la Feline för att sova så tappade hon bort nappen så Marcus gav henne en ny så han slapp stå och leta efter den. När han sedan skulle ta upp henne ur sängen igår morse så sträckte hon fram båda napparna i varsin hand åt honom. Hon är för charmig lilla snufflan. Det är som om hon säger "Här, ta nappen nu så jag får gå upp, äta frukost och busa" :)

2 kommentarer:

  1. Åh vad snabbt graviditeten går för dig! Jag tycker alla andras graviditeter bara rusar fram och min egen släpar sig :P Vill också bara ha 9 dagar kvar till BF, men jag har hela 68 dagar kvar :( Vad söt hon är med nappen! Smart tjej. Jag tycker absolut du/ni ska göra en tankekarta om bebisen, den är ju kul att sätta in i babyboken sen (om ni har en sådan vill säga).

    /Tina

    SvaraRadera
  2. Själv tycker jag det går segt, men det gör väl det när man bara legat hemma och haft ont i över 20 veckor :). Vi har önskat oss en babybok i födelsepresent eftersom vi har i stort sett allt annat så vi kanske sätter in den där :)

    SvaraRadera